Informacje w podsumowaniu zamówienia

Złożenie zamówienia oznacza zawarcie umowy sprzedaży. Sprzedawca będzie informował na wskazany adres e-mail o postępach w jego realizacji.

Zwroty i reklamacje

Odstąpienie od umowy sprzedaży (zwrot).

W jaki sposób odstąpić od umowy?
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w dowolnej formie (na piśmie, poprzez email, telefonicznie itp.). Najwygodniej jest napisać takie odstąpienie w formie wiadomości e-mail, odpowiadając na wiadomość otrzymaną po złożeniu zamówienia. 
Dla Państwa wygody stworzyliśmy wzór formularza dostępny w formacie PDF, który należy przesłać na adres e-mail: sklep@ogrodoneo.pl lub pocztą tradycyjną: CE Design Marcin Obijalski, ul. Buk Góralski 25, 87-330 Jabłonowo Pomorskie.

Na jaki adres zwrócić towar?
Posiadamy magazyn własny, oraz kilka magazynów zewnętrznych. Adres zwrotu może być różny w zależności od zamówionego towaru. Konkretny adres podamy po otrzymaniu informacji o zwrocie. Kupujący zwraca towar na własny koszt.

O czym musisz wiedzieć?
Warto zadbać o to, by zwracany przedmiot był w takim samym stanie w jakim go otrzymaliśmy. Pamiętajmy, że możliwość zwrotu przedmiotu w ramach omawianego uprawnienia przysługuje bez względu na fakt używania przedmiotu, a nawet ewentualnego jego uszkodzenia przez kupującego. Ważne jest jednak, że zgodnie z prawem kupujący „ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”. Oznacza to, że kupujący bez obaw może sprawdzić sprawność przedmiotu w taki sposób, jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli jednak przekroczy ten dozwolony zakres sprawdzenia, może zostać obciążony kosztami utraty części wartości zakupionego towaru.

Kto i na jakich zasadach może dokonać zwrotu?
Zasady dotyczące prawa do zwrotu towaru w ramach odstąpienia od umowy bez podania 
przyczyny reguluje ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta. Zgodnie z Art. 221 Kodeksu Cywilnego: Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  • Kupujący (konsument) w większości przypadków ma prawo do odstąpienia od zakupu dokonanego u przedsiębiorcy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od momentu odebrania towaru. Jeśli się na to zdecyduje, powinien poinformować o tym sprzedającego.
  • Kupujący ma obowiązek odesłania towaru w ciągu 14 dni od momentu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, a sprzedający w tym samym czasie musi mu zwrócić pieniądze (jednak może się też wstrzymać ze zwrotem pieniędzy do czasu otrzymania przedmiotu lub potwierdzenia jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
  • Jeżeli kupujący jest przedsiębiorcą i dokonuje zakupu związanego z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową, decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia zwrotu podejmuje sprzedający.
  • Odstępując od umowy, kupujący odsyła towar na swój koszt. Sprzedający natomiast jest zobowiązany do zwrotu kosztu przedmiotu wraz z kosztami pierwotnej przesyłki w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostawy wyszczególnionego w ofercie.

W jakich przypadkach sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu z tytułu odstąpienia od umowy?
Art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta opisuje szereg sytuacji w których konsument traci prawo do odstąpienia od umowy. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu m.in. do ofert:

  • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • dotyczących dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy

 

Reklamacje z tytuły niezgodności towaru z umową

W jaki sposób złożyć reklamacje?

Pismo reklamacyjne można złożyć w dowolnej formie pisemnej (listownie, poprzez email). Dla Państwa wygody i w przyśpieszenia procesu reklamacji, stworzyliśmy formularz dostępny w pliku PDF, który należy przesłać na adres e-mail: sklep@ogrodoneo.pl lub pocztą tradycyjną: CE Design Marcin Obijalski, ul. Buk Góralski 25, 87-330 Jabłonowo Pomorskie.

Sklep rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni, a o podjętych czynnościach poinformujemy. 

Gdzie odesłać towar? Kto ponosi koszty przesyłki? 

W miarę możliwości staramy się rozpatrywać zgłoszenia reklamacyjne na podstawie zdjęć lub filmu. Gdyby jednak proces reklamacyjny wymagał oględzin towaru, przyślemy kuriera na nasz koszt. 

 

Więcej informacji znajdziesz w naszym Regulaminie.

Sklep

607 311 636

Pn - Pt 7:00 - 15:00

Architektura

669 741 236

Pn - Pt 8:00 - 16:00

Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl